Oficjalny serwis turystyczny Poznania i aglomeracji poznańskiej
A A+ A++
PL EN
Poznań. Serio warto!
 
Poznań. Serio warto!
Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna rusza z nową internetową kampanią wizerunkową, zachęcającą do odwiedzenia stolicy Wielkopolski w sezonie jesienno-zimowym. Cztery krótkie filmy prowadzą widzów przez Poznań w lekki, żartobliwy sposób.

Celem kampanii jest przełamanie stereotypów i udowodnienie, że Poznań to kierunek atrakcyjny przez cały rok.

Sezon jesienno-zimowy w Poznaniu ma ogromny, często nieodkryty potencjał. Zdecydowaliśmy się na nieco luźniejszą formułę, aby zaintrygować widza i pokazać nasze największe atuty z dystansem i humorem
– mówi Jan Mazurczak, prezes zarządu Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej.

Głównym bohaterem kampanii jest turysta zafascynowany Poznaniem, atmosferą miasta i oferowanymi atrakcjami. W pierwszym odcinku wraz z nim „odkrywamy” m.in. słynne koziołki z wieży ratuszowej oraz rogale świętomarcińskie – słodki poznański przysmak. Kolejna część zabiera widzów na Ostrów Tumski, czyli wyspę katedralną. To miejsce, gdzie ponad tysiąc lat temu zaczęła się Polska. Już wkrótce opublikowany zostanie kolejny odcinek, który pokaże, że poznańska gastronomia to znacznie więcej niż kultowe „pyry”, a finałowy odsłona przybliży bogatą i różnorodną ofertę kulturalną miasta, w tym wyjątkowe zbiory Muzeum Narodowego w Poznaniu.

Kampania prowadzona jest w internecie, głównie w mediach społecznościowych oraz na kanale YouTube marki Visit Poznań. Kampanię wyprodukowała poznańska agencja Dare Media. Autorką scenariuszy do wszystkich czterech odcinków jest Lynn Kucharczyk, a za reżyserię odpowiada Dawid Powicki. W głównego bohatera wcielił się Michał Sacharczuk.

Kampania służąca wsparciu rozwoju Marki Poznań - Polskiej Marki Turystycznej została dofinansowana ze środków Ministerstwa Sportu i Turystyki. Polskie Marki Turystyczne to program wsparcia najbardziej atrakcyjnych regionów i szlaków turystycznych, realizowany przez Ministerstwo Sportu i Turystyki oraz Polską Organizację Turystyczną. Poznań znalazł się w gronie 12 laureatów tego ogólnopolskiego projektu.

Zobacz dotychczas opublikowane materiały:

Odcinek I - Koziołki i rogale:

Odcinek II - Ostrów Tumski:

Odcinek III - Poznańska scena gastronomiczna:

Już niebawem...

Odcinek IV - Nie tylko Monet:

Już niebawem...

Zadanie publiczne pn. „Wsparcie rozwoju Marki Poznań - Polskiej Marki Turystycznej” dofinansowano ze środków Ministerstwa Sportu i Turystyki zgodnie z zawartą umową nr 2025/0049/2310/UDOT/DT/BP/JB z dnia 16 czerwca 2025 r.

Ostatnia aktualizacja: 2025-11-18