Podstawowe cele działalności programowej PLOT:
- rozwój krajowej i zagranicznej turystyki przyjazdowej do aglomeracji poznańskiej
- promocja wśród mieszkańców Poznania oferty turystycznej gmin członkowskich
- poprawa dostępności informacji turystycznej o aglomeracji poznańskiej
- promocja krajowa i zagraniczna wydarzeń kulturalnych, sportowych i imprez lokalnych, organizowanych w aglomeracji poznańskiej
- tworzenie nowych produktów turystycznych
- poprawa obsługi ruchu turystycznego
- podnoszenie kwalifikacji osób zajmujących się promocją turystyki oraz obsługą ruchu turystycznego
- integracja gmin i branży turystycznej aglomeracji poznańskiej
Podstawowe formy realizacji celów programowych:
- wystąpienia na krajowych i zagranicznych targach i giełdach turystycznych
- prezentacje oferty turystycznej aglomeracji poznańskiej w centrach handlowych Poznania i innych miast Polski
- organizowanie podróży studyjnych dla dziennikarzy i touroperatorów
- prowadzenie strony internetowej
- opracowywanie pakietów turystycznych
- wydawanie folderów informacyjnych
- opracowywanie notatek prasowych oraz wkładek reklamowych do gazet
- organizowanie szkoleń z zakresu promocji turystyki i obsługi ruchu turystycznego
Niektóre korzyści dla członków PLOT:
- nawiązywanie kontaktów i integracja branży turystycznej,
- preferencyjne warunki udziału w targach turystycznych,
- współpraca z mediami i udział w programach podróży studyjnych,
- udział w szkoleniach PLOT,
- udział w przedsięwzięciach PLOT (np. sesjach fotograficznych),
- patronaty i obsługa medialna wydarzeń.
Wybór form współpracy PLOT ze swoimi członkami:
- Krótka notatka dotycząca szybkich, bieżących wydarzeń lub informacji, zwykle o zasięgu lokalnym, a także relacje z imprez minionych
- Format: krótki tekst z towarzyszącą ilustracją przygotowany do publikacji na stronach internetowych i w mediach społecznościowych
- Dystrybucja informacji: Taką informację publikujemy w internecie (na naszym profilu Facebook i stronie internetowej) „od ręki” lub przekazujemy do mediów lokalnych.
- Notatka prasowa dotycząca wydarzeń o zasięgu aglomeracyjnym lub szerszym, unikalne, charakteryzujące się potencjałem przyciągnięcia gości (turystów) zewnętrznych
- Format: tekst do dwóch stron A4 przygotowany do publikacji w Internecie oraz prasie, wraz z towarzyszącymi ilustracjami w rozdzielczości umożliwiającej publikacje drukiem.
- Dystrybucja informacji: zależnie od skali wydarzenia rozsyłamy materiał do mediów lokalnych, regionalnych, krajowych lub zagranicznych. Obecnie w naszej bazie mamy kilkaset kontaktów prasowych, telewizyjnych, radiowych, internetowych i innych.
- Indywidualny kontakt z mediami – stosowany jeśli odbywa się jakieś szczególne wydarzenie, interesujące w szczególne sposób wybraną grupę tematyczną mediów (np. pokaz kulinarny). Jeśli otrzymamy odpowiednio wcześniej informację o takim wydarzeniu, możemy indywidualnie zaprosić przedstawicieli wybranych mediów.
- Wizyty studyjne – to symulacje pobytu turystycznego organizowane dla niewielkich grup dziennikarzy, mające na celu przybliżenie im danego miejsca lub regionu oraz jego potencjału turystycznego. Efektem takich wizyt są reportaże, artykuły, audycje radiowe lub programy telewizyjne przygotowywane dla reprezentowanych przez dziennikarzy mediów.
- Dziennikarzy podczas wizyt studyjnych zwykle interesuje regionalna kuchnia, noclegi w atrakcyjnych miejscach, a także życie kulturalne i nocne.
- Patronaty – PLOT z przyjemnością pomoże w organizacji i obejmie patronat nad organizowanymi przez Państwa wydarzeniami. Zapewniamy, poza wcześniej opisaną promocją medialną, również rozpropagowanie informacji o Państwa wydarzeniu również w innych instytucjach i organizacjach turystycznych, a także pomoc organizacyjną w przygotowaniu materiałów, organizacji konferencji prasowych itp. Przykładem imprezy, nad którą objęliśmy patronat jest Poznański Bieg Kelnerów: www.biegkelnerow.pl
- Plot TV – uruchomiliśmy nasz kanał w serwisie Youtube. Pierwsze efekty, naszym zdaniem obiecujące, można obejrzeć tutaj: youtube.com/user/DiscoverPoznan
- Stworzenie takiego filmu, relacjonującego przebieg wydarzenia lub imprezy pochłania minimalne koszty. Oferujemy pomoc na każdym etapie powstawania filmu: od jego kręcenia, po montaż.
- Publikacje, foldery, mapy – przygotowujemy różnorodne materiały, promujące walory turystyczne aglomeracji poznańskiej. Oczywiście zapewniamy pomoc w przygotowaniu Państwa materiałów, a także jesteśmy otwarci na wszelkie pomysły z Państwa strony.
- Gry turystyczne – w ramach projektu unijnego „Wszystko gra – rozwój i promocja produktów turystycznych aglomeracji poznańskiej” będą stworzone gry turystyczne, obejmujące swym zasięgiem aglomerację poznańską. Chcielibyśmy, aby gry, zwłaszcza turystyczne, rozumiane jako egalitarna forma aktywnego i twórczego spędzania czasu dla wszystkich, stała się wątkiem budującym turystyczne oblicze aglomeracji poznańskiej.
- Targi turystyczne – uczestniczymy w tego typu imprezach w kraju i za granicą, przedstawiając ofertę turystyczną aglomeracji poznańskiej.
- Szkolenia – kilka razy w roku organizujemy różnorodne warsztaty dla branży turystycznej, również na Państwa zamówienie. Chętnie podzielimy się wiedzą i doświadczeniem w zakresie między innymi pozyskiwania materiałów promocyjnych miasta lub współpracy z Centrum Informacji Miejskiej i Turystycznej. Również organizujemy szkolenia dla personelu „pierwszego kontaktu z turystą” (recepcje hotelowe, punkty informacyjne itp.) w zakresie znajomości oferty turystycznej miasta i aglomeracji oraz jej prezentacji. Planujemy również szkolenia specjalistyczne dla branży gastronomicznej dotyczące standardów obsługi kelnerskiej.
- Wydarzenia – jesteśmy inicjatorami różnorodnych akcji z jednej strony skierowanych na integracje środowiska związanego z branżą turystyczną (np. wyjazdy do gospodarstw ekologicznych organizowane dla szefów poznańskich kuchni), z drugiej zaś ukierunkowanych na promocję aglomeracji poznańskiej poprzez ofertę członków PLOT (np. książeczki rabatowe dystrybuowane na targach turystycznych w Berlinie). Najbardziej znanym przykładem organizowanej przez nas akcji jest „Poznań za pół ceny”: poznan.pl/polceny/